برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
Polish_۲۰۲۱۱۰۲۲_۱۷۵۸۱۴۲۶۴.png

گروه حمایتی و کاربردهای آن

امروز قرار است برای حمایت از عزیزانمانمان و جاری کردن حس خوب در زندگیمان، تکنیک تازه ای را بیاموزیم.در این مقاله قرار است در مورد گروه های حمایتی با هم چند دقیقه ای صحبت کنیم...

مقدمه

مطمئنا زمان های زیادی در زندگی همگی ما بوده است که عزیزانمان احتیاج به یاری و کمک داشته اند ولی به هر دلیلی یا از شما کمک نمی گرفته اند یا اینکه شما به طور نزدیک با ایشان مرتبط نبوده اید تا پیام یاری خود را برسانید.
همچنین زمان زیادی که کارهای دیگر در زندگی ما اشغال می کند گاه مانع از آن می شود که شما فرصت کنید تا به دوستان یا خانواده ابراز عشق و علاقه نمایید.بی توجهی های کوچکی که روی هم انباشته شدند، در بسیاری از اوقات حجمی از کرختی و تنهایی را در شما یا دوستانتان ایجاد مینماید که باعث دلزدگی و بی انگیزه بودن می شود.
توجه بفرمایید که در این مرحله مشکل حاد نیست ولی چنانچه به آن توجه نداشته باشید، ممکن است به مشکلات بزرگی تبدیل شود که جز بدست روانشناسی کاربلد حل شدنی نخواهند بور.
مطمئنا شما نمیخواهید که برای هیچ کدام از عزیزانتان این اتفاق بیفتد، اینکه شما مدتی از توجه و عشق به اطرافیانتان غافل شده اید ممکن است دلائل زیادی داشته باشد از جمله خجالتی بودنتان، نداشتن اعتماد به نفس، بی حوصله بودن، نداشتن وقت کافی، محدودیت های دیداری شما از دوستانتان و یا هر چیز دیگری.
درست است که تک تک موارد گفته شده پر اهمیت هستند اما موضوع بحث ما نمی باشد، بااین وجود مطمئنا شما به روشی نیازمندید که در کوتاه ترین زمان بیشترین بازدهی را بدهد و شما فرصت طلایی کمک به دیگران را از دست ندهید ولی با امکانات و محدودیت های شما هم هماهنگ باشد.
در این صورت، گروه حمایتی را به شما معرفی می نماییم.

ماهیت گروه حمایتی مجازی

گروه حمایتی یک گروه ساده در فضای مجازی است که توسط شما در پیامرسان مورد نظرتان تنها با چند کلیک ایجاد می شود و محتوای آن حمایت از شخصی است که میدانید به کمکتان نیاز دارد.

اعضای گروه حمایتی چه کسانی هستند؟

اعضای گروه حمایتی شما و دایره ای از دوستان یا عزیزان نزدیک به شخص مورد نظرتان هستید که برای یک هدف واحد یعنی کمک به فرد مشخصی گرد هم آمده اید.

چطور در گروه حمایتی به دیگران کمک می کنیم؟

کمک اعضا به این ترتیب خواهد بود که هرروز شما یک الی چند پیام انگیزشی، خاطره خوش، موسیقی، بیت، فیلم یا ابتکاری خاص مانند نقاشی را در جهت بهبود حال شخصی که گروه حمایتی را برایش ایجاد کرده اید، بارگزاری می نمایید.

عنوان و توضیح گروه حمایتی چه باید باشد؟

عنوان گروه حمایتی باید چیزی باشد که برای فرد موردنظرتان حاوی معنا باشد. لطفا سلیقه فردی خودتان را کمتر استفاده کنید و بیشتر به دلخواه فردیادشده، فکر کنید. در توضیح گروه حمایتی هم به همچنین عمل نمایید. اگر فکر میکنید عنوان و توضیح گروه نامفهوم می باشد، در یک پیام صوتی یا متنی هدفتان را از ایجاد گروه شرح دهید.

گرو حمایتی چطور حال عزیزانمان را خوب می کند؟

اول از همه وقتی شما قدمی به سمت خوب شدن حال عزیزانتان بر میدارید و به خصوص گروهی عمل میکنید به خودتان کمک کرده اید، همین که آن فرد بداند که تنها نیست و در این مسیر سخت که طی میکند، کسانی هستند که به او فکر می کنند حالش خوب می شود.
در ادامه مقاله نکاتی برای ایجاد گروه حمایتی کارامد تر به شما خواهم گفت که با توجه ویژه روی آن ها گروه خود را بهینه می کنید.

رغبت

اولین و مهم ترین نکته این است که چه خودتان و چه کسانی که در گروه حمایتی جذب می کنید، باید راغب به کمک باشند.اگر این کار شما صرفا نمایشی است، این ایده را فراموش کنید و لطفا اجازه دهید آن فرد دیدش را تا همین جاهم که هست، پاکیزه نگهدارد و او را بیش از پیش نسبت به دنیا بدبین نکنید.
فکر نکنید چون دیگران اصطلاحا به روی شما نمی آورند که هدفتان نمایش خودتان می باشد، و در رودربایستی میپذیرند که شما را همراهی کنند، از اهداف پنهانی شما بی خبر هستند.
بر عکس تمامی نکات یادشده  اگر با خوش قلبی و حسن نیت واقعا قصد کمک دارید و راغب هستید حتما کمک خود را انجام بدهید.

مدت زمان گذاشتن

حتی اگر شما برایتان فرقی نکند که چقدر کمک به آن فرد زمان می برد، ممکن است اطرافیان شما به دلائل مختلف مخالف این عدم تعیین بازه زمانی باشند.در شرح گروه یا در اولین پیام آوردن قید زمانی و تعیین مدت روزهایی که گروه قرار است برپا و پویا باشد، به شما این امکان را می دهد که مفیدتر عمل کنید و از خطر لوث شدن مطالب  نیز می کاهد.

همدلی و توجیه اعضا

افرادی را عضو کنید که با تمامی اعضای گروه رابطه خوبی داشته باشند، مراقب باشید افرادی را عضو کنید که همدل باشند، مهربان باشند و برایشان کمک کردن مهم باشد و حس مسئولیت کنند. قبل از عضو کردن هر کسی توضیح بدهید گروه حمایتی چیست و چرا قصد ایجاد آن را دارید. میتوانید همین مقاله را که توضیحات کاملی دارد به همراه توضیحات تکمیلی درباره فرد مورد نظرتان، برایشان در پبام هایی مشابه ارسال نمایید.

قلبتان راهنمای شما باشد

در نهایت پس از تمامی نکات یاد شده توجه خاص بفرمایید که در ارسال پیام ها قلب خود را آزاد بگذارید، اگر صحبت های احساسی شد و دلتان خواست گریه کنید، حتما این کار را انجام دهید تا سبک شوید و از ابراز خود واقعیتان نترسید.

سخن آخر

همانطور که گفته شد، این گروه علاوه بر کمک به فردواحد به تمامی اعضا از جمله شما چیزهای زیادی می آموزد. خودتان باشید، با آدم های غیر پلاستیکی زندگی کنید و اجازه داشتن حسی متفاوت را بوسیله این سوپرایز قشنگ، به خودتان و دیگران بدهید.


لادن هاشمی

لادن هاشمی

علاوه بر مقاله نویسی ، به مطالعه و تحقیق در زمینه های ادبیات،فلسفه،روانشناسی و جامعه شناسی و هنر بسیار علاقمندم و آشپزی رو تازه شروع کردم و امیدوارم بتونم مطالب مفیدی باهاتون در اشتراک بذارم.

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود